Wikia

Mickey’s Club
Disney's House of Mouse
Genre Animatieserie
Speelduur 20 minuten
Bedenker(s) Tony Craig
Roberts Gannaway
Walt Disney Television
Originele stemmen Wayne Allwine
Tony Anselmo
Russi Taylor
Bill Farmer
Tress MacNeille e.a.
Nederlandse stemmen Paul Groot
Anita Blanker
Barbara Dicker
Stan Limburg
Laura Vlasblom e.a.
Land Sjabloon:US
Taal Engels
Uitzendingen
Start 13 januari 2001
Einde 5 november 2007
Afleveringen 52
Netwerk(en) ABC
Toon Disney (2002-2009)
IMDb-profiel
TV.com
Portaal  Portaalicoon   Media

Mickey's Club (originele titel Disney's House of Mouse) is een Amerikaanse animatieserie, geproduceerd door Walt Disney Television. Het programma werd uitgezonden van 2001 tot en met 2007 en telt 52 afleveringen. De serie is in nagesynchroniseerde vorm uitgezonden in Nederland op NET 5 en in België op Ketnet.

Mickey's Club werd gemaakt in breedbeeld HD-formaat. De serie dient vooral als middel voor het tonen van korte filmpjes van bekende Disneyfiguren als Mickey Mouse, Goofy en Donald Duck.

Opzet Edit

In de serie runnen Mickey Mouse en zijn vrienden een nachtclub, waar elke avond Disneycartoons worden vertoond. Deze cartoons zijn meestal klassieke filmpjes uit de jaren dertig, veertig en vijftig, maar ook nieuwere filmpjes die eerder te zien waren in Mickey Mouse Works. Het vertonen van deze cartoons staat centraal in elke aflevering. De verdere gebeurtenissen in de club vormen een soort raamvertelling hieromheen.

Mickey is eigenaar van de club, met Donald als mede-eigenaar. Minnie Mouse regelt de financiën en de productie van de show. Katrien werkt als receptioniste, Goofy als ober, Pluto als mascotte, Karel Paardepoot als technicus, Gijs Gans als kok, Clarabella Koe als journaliste en Max Goof als parkeerhulp. Kwik, Kwek en Kwak vormen een band die tussen de cartoons door geregeld een optreden geeft in de club.

Mickey en Co. worden tegengewerkt door Boris Boef, die eigenaar is van de grond waar de club op is gebouwd. Hij wil de club laten sluiten, maar dat mag volgens het contract alleen indien de show niet langer door kan gaan.

Opvallend is dat veel bekende personages uit Disneyfilms een gastrol hebben in de serie, zoals die uit Aladdin, De Leeuwenkoning en De kleine zeemeermin. De meeste van deze personages hebben enkel een cameo als bezoeker van de club, maar sommigen spelen een grote rol in het verhaal van een aflevering.

Sommige afleveringen hebben een specifiek thema en tonen dan ook cartoons die allemaal met dit thema te maken hebben.

Cast Edit

De stemmen van Disneypersonages die een gastrol hebben in een of meerdere afleveringen worden grotendeels ingesproken door de acteurs die de stemmen van deze personages verzorgden in de films. Omdat in elke aflevering andere personages centraal staan, kent de serie een groot aantal gastacteurs. De vaste cast bestaat uit:

Personage Sjabloon:US-VLAG Stemacteur Sjabloon:NL-VLAG Stemacteur
Mickey Mouse Wayne Allwine Paul Groot
Donald Duck Tony Anselmo Anita Blanker
Kwik, Kwek en Kwak Tony Anselmo Magali de Fremery
Minnie Mouse Russi Taylor Barbara Dicker
Katrien Duck Tress MacNeille Laura Vlasblom
Goofy Bill Farmer Stan Limburg
Pluto Bill Farmer 13px
Karel Paardepoot Bill Farmer 13px
Mike de Microfoon Rod Roddy Kas van Iersel
Clarabella Koe April Winchell 13px
Max Goof Jason Marsden 13px
Boris Boef Jim Cummings Jan Anne Drenth
Gijs Gans Frank Welker 13px
Ludwig von Drakenstein Corey Burton Reinder van der Naalt

Externe links Edit