Wikia

Dit is een lijst van afleveringen van DuckTales, een animatieserie rond de avonturen van Kwik, Kwek en Kwak en hun rijke oom Dagobert.

DuckTales telt in totaal honderd afleveringen verdeeld over drie seizoenen. Seizoen één telt 65 afleveringen, seizoen twee telt 28 afleveringen en seizoen drie in totaal 7 afleveringen.

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details van de plot en/of de afloop van het verhaal.

Seizoen 1 Edit

Originele titel Nederlandse titel Beschrijving
1 "Don't Give Up The Ship" "Het Raadsel Van Het Schip" Donald monstert aan bij de marine. Kwik, Kwek en Kwak trekken bij oom Dagobert in.
2 "Wrongway In Ronguay" - Met behulp van het scheepsmodel gaan Kwik, Kwek, Kwak en Dagobert op zoek naar de schat van de Gouden Zon. Govert Goudglans en El Capitain zitten hun op de hielen.
3 "Three Ducks Of The Condor" - Oom Dagobert vertrekt met Donald en Turbo naar het Andesgebergte op zoek naar een nieuwe aanwijzing voor de schat van de Gouden Zon.
4 "Cold Ducks" "Diepvries Eenden" Oom Dagobert is naar de Zuidpool gegaan om de tweede helft van de schatkaart te bemachtigen. Turbo, Kwik, Kwek en Kwak, Lizzy en mevrouw Baktaart gaan naar hem op zoek.
5 "Too Much Of A Gold Thing" "Allemaal Goud Wat Er Blinkt" Bezeten door de goudkoorts vindt oom Dagobert de vallei van de Gouden Zon. Maar hij is niet de enige.
6 "Armstrong" "Samson De Robot" Willie Wortel heeft een nieuwe uitvinding gedaan: een robot genaamd Samson. De robot wordt gebruikt voor allerlei klusjes. Totdat hij voor zichzelf gaat werken.
7 "Luck o' The Ducks" "Smarachten Eiland" Dagobert vindt een kabouter die hem naar Ierland leidt.
8 "Till Nephews Do Us Part" - Dagobert wordt verleid door de mooie Millionara die op zijn geld uit is. Kwik, Kwek en Kwak proberen haar tegen te houden.
9 "Nothing To Fear" - Zwarte Magica heeft een spreuk uitgesproken die Dagoberts ergste angsten werkelijkheid laat worden.
10 "Duck In The Iron Mask" - Turbo, Dagobert en de neefjes gaan op bezoek bij een oude vriend van Dagobert: Graaf Roy. Maar hij is niet wie hij geweest is.
11 "Much Ado About Scrooge" "Ook Gij, Dagobert" Dagobert gaat op zoek naar het laatste en verloren toneelstuk van William Weekspier.
12 "Spies In Their Eyes" - Donald steelt een onderdeel van een geheime onderzeeër.
13 "Dime Enough For Luck" - Zwarte Magica gebruikt het geluk van Guus Geluk om Dagoberts gelukskwartje te stelen.
14 "Jungle Duck" - Op zoek naar zilver in de jungle ontmoeten Dagobert, de neefjes, mevrouw Baktaart en Turbo Jungle Duck.
15 "Scroogerello" "Dagoberto" Dagobert heeft een stevige griep te pakken. Hij droomt dat hij Dagopoetser is, met de Zware Jongens als zijn gemene stiefbroers en Lizzy als zijn toverachtige peettante.
16 "Topduck" "Alle Eendjes Vliegen" Dagobert heeft een nieuw vliegtuig laten bouwen. Turbo mag testvliegen zodat hij zijn familie trots kan maken, maar de Zware Jongens willen het toestel gebruiken om het geldpakhuis leeg te roven.
17 "Bermuda Triangle Tangle" "Avontuur Op Eenderots Eiland" Als er weer een schip van Dagobert verdwijnt in de Bermudadriehoek gaan hij en de neefjes op onderzoek uit.
18 "The Status Seekers" - Om in aanzien te komen van de Duckstad-elite gaat Dagobert op zoek naar een masker dat hij ooit eens heeft weggegeven.
19 "Sweet Duck Of Youth" "De Bron Van De Eeuwige Jeugd" Dagobert gaat op zoek naar de bron van de Eeuwige Jeugd.
20 "Magica's Shadow War" "Zwarte Magica Ziet Schimmen" / "Schaduw-Gevecht" Zwarte Magica betovert haar schaduw om die het gelukskwartje van Dagobert te laten stelen, maar de schaduw heeft een eigen wil.
21 "Launchpad's First Crash" - Dagobert en Turbo storten neer in de woestijn. Wachtend op redding blikken ze terug op hun eerste ontmoeting.
22 "Home Sweet Homer" - Dagobert en de neefjes komen terecht in het verleden en gaan Homerus helpen.
23 "Duck To The Future" "Oom Dagobert's Toekomst" Zwarte Magica stuurt Dagobert veertig jaar de toekomst in.
24 "Down And Out In Duckburg" - Door een oude familieschuld raakt Dagobert zijn hele fortuin kwijt.
25 "Dr. Jekyll And Mr. McDuck" - Dagobert wordt besproeid met een stof die hem gul maakt.
26 "Time Teasers" "De Tijd Plagers" Willy Wortel geeft een tijdplager aan de neefjes. Hierdoor kunnen ze supersnel buiten de tijd bewegen. Maar dan krijgen de Zware Jongens het apparaat in handen.
27 "A Drain On The Economy (Part 1 of 'Catch as cash can')" "Mijn Geld Spoelt Weg" Dagobert en Govert beginnen een wedstrijd waarbij de winnaar (de rijkste eend ter wereld) het exclusieve recht krijgen om vuurvliegenfruit te distribueren. Dagobert moet nu de Zware Jongens uit het geldpakhuis houden.
28 "A Whale Of Bad Time (Part 2 of 'Catch as cash can')" "Een Walvis Vol Geld" Dagobert verscheept zijn fortuin naar Makaroen. Helaas heeft een onderzeeboot van Govert Goudglans het schip onderschept.
29 "Aqua Ducks (Part 3 of 'Catch as cash can')" "Alle Eendjes Zwemmen" Dagoberts fortuin ligt in een diepe trog. Hij gaat samen met Willy Wortel, Turbo en Dorus op zoek naar het geld.
30 "Working For Scales (Part 4 of 'Catch as cash can')" "Wie Weegt Die Wint" Dagobert probeert zijn fortuin op de reusachtige weegschaal in Makaroen te krijgen.
31 "Merit-Time Adventure" - De neefjes en Lizzy proberen hun zeil-insigne te verdienen. Ondertussen onderzoekt Dagobert zijn koopvaardijvloot waar al enkele schepen zijn gezonken.
32 "Ducky Horror Picture Show" - Dagobert financieert een clubhuis, dat vervolgens betrokken wordt door filmmonsters.
33 "The Golden Fleecing" "Het Gulden Vlies" Dagobert gaat nabij de Zwarte Zee op zoek naar het gouden vlies.
34 "Horse Scents" - Lizzy helpt een paard te trainen voor de Kenducky Derby, zodat de eigenaar geld heeft om het paard te verzorgen.
35 "Duckworth's Revolt" - -
36 "Ducks Of The West" "Eenden Van Het Wilde Westen" -
37 "Pearl Of Wisdom" "De Parel Der Wijsheid" -
38 "Once Upon A Dime" - -
39 "Dinosaur Ducks" "De Verloren Wereld" -
40 "Sphinx For The Memories" "Mummie, Help!" Donald word verward met een oude Egyptische farao, wiens ziel Donalds lichaam overneemt.
41 "Double-O-Duck" "Agent Dubbel O Duck" -
42 "Micro Ducks From Outer Space" "De Micro-Ducks" -
43 "Robot Robbers" - -
44 "Send in the Clones" - Door een spreuk van Magica veranderen de zware jongens in de neefjes van Dagobert. Vervolgens worden ze door Magica erop uit gestuurd om het gelukskwartje te stelen.
45 "Lost Crown Of Genghis Khan" "De Kroon Van Genghis Khan" Oom Dagobert krijgt de opdracht om een waardevolle schat te vinden. Tijdens deze avontuurlijke reis worden Oom Dagobert en de neefjes geconfronteerd met het sneeuwmonster die de kroon van Genghis Khan bewaakt.
46 "The Right Duck" - -
47 "Back Out In The Outback" - -
48 "Sir Gyro De Gearloose" - -
49 "Raiders Of The Lost Harp" - -
50 "Where No Duck Has Gone Before" "Majoor Koelbloed Uit De Kosmos" -
51 "All Ducks On Deck" - -
52 "The Curse Of Castle McDuck" "Duck's Doem Kasteel" Oom Dagobert gaat terug naar het oude Schotland waar hij de neefjes kennis laat maken met de gastvrije cultuur van zijn geboorteland. In huize McDuck verteld Oom Dagobert over zijn grootouders en het verdoemde kasteel. Wanneer de Ducks worden opgejaagd door de personages uit het eeuwenoude spookverhaal, is Oom Dagobert vastbesloten om uit te zoeken wat er allemaal aan de hand is.
53 "Superdoo!" "Dorus Superdoe!" -
54 "Earth Quack" "Aardbeving" -
55 "Magica's Magic Mirror" / "Take Me Out Of the Ballgame" - -
56 "Scrooge's Pet" "Een Huisdier Voor Oom Dagobert" -
57 "The Money Vanishes" "Het Geld Verdwijnt" / "M'n Geld Is Weg" De Zware Jongens zijn ontsnapt en gaan direct aan de slag om het geld van Dagobert te stelen. Daarbij maken ze gebruik van Willies nieuwste uitvinding waarmee objecten heel gemakkelijk verplaatst kunnen worden. Hoewel De Zware Jongens erin slagen om het geldpakhuis leeg te roven, is Oom Dagobert vastbesloten om zijn geld terug te vinden.
58 "Back To The Klondike" "Goldie Glittergoud" -
59 "Master Of The Djinni" "De Lamp Van Aladdin" Oom Dagobert en Goudglans strijden om de diensten van de geest die in de wonderlamp woont. Maar de geest is niet van plan om de wensen van beide heren te vervullen en verbant de twee eenden naar het verleden.
60 "Launchpad's Civil War" "De Slag Bij Kwakerloo" Turbo krijgt een uitnodiging om mee te spelen in de opvoering van 'De Slag bij Kwakerloo'. Hij krijgt de taak om zijn overgrootvader te spelen die jaren terug de slag verloor. Maar om de eer van zijn familie te redden is Turbo niet van plan om de slag opnieuw te verliezen.
61 "Hero For Hire" - -
62 "Maid Of The Myth" "Bruinhide Baktaart" -
63 "Hotel Strangeduck" "Hotel Von Schnabel" Oom Dagobert tovert het kasteel van Dokter Ludwig van Schnabel om tot een sfeervol hotel. De zaken gaan gesmeerd totdat de geest van de dokter in het kasteel spookt. Maar Oom Dagobert laat zich niet zomaar wegjagen en gaat samen met de neefjes op onderzoek uit.
64 "Duckman Of Aquatraz" "Dagobert Dief" -
65 "The Uncrashable Hindentanic" - -

Seizoen 2 Edit

66 "Marking Time (Part 1 of 'Time Is Money')" - Dagobert koopt een eiland van Govert Goudglans en ontdekt daar een diamantenmijn. Nadat Goudglans dit hoort, blaast hij de mijn op. Vervolgens reizen Dagobert, de neefjes en Turbo terug in de tijd om de explosie te voorkomen. Echter reizen ze per ongeluk één miljoen jaar terug in de tijd.
67 "The Duck Who Would Be King (Part 2 of 'Time Is Money')" - Terwijl ze terug proberen te komen in de huidige tijd, komen Dagobert, Turbo, de neefjes, Bubba en Tootsie in de middeleeuwen terecht. Dat gerund wordt door een tiran.
00 "Bubba Trubba (Part 3 of 'Time Is Money')" - -
69 "Ducks On The Lam (Part 4 of 'Time Is Money')" "Dagobert Dief" -
70 "Ali Bubba's Cave (Part 4 of 'Time Is Money')" - -
71 "Liquid Assets" - -
72 "Frozen Assets" - -
73 "Full Metal Duck" - -
74 "The Billionaire Beagle Boys Club" - -
75 "Money To Burn" - -
76 "The Land Of Trala La" - -
77 "Allowance Day" - -
78 "Bubbeo & Juliet" - -
79 "The Good Muddahs" - -
80 "My Mother The Psychic" - -
81 "Metal Attraction" - -
82 "Dough Ray Me" - -
83 "Bubba's Big Brainstorm" - -
84 "The Big Flub" - -
85 "A Case Of Mistaken Secret Identity" - -
86 "Blue Collar Scrooge" - -
87 "Beaglemania" - -
88 "Yuppy Ducks" - -
89 "The Bride Wore Stripes" - -
90 "The Unbreakable Bin" - -
91 "Attack Of The Fifty-Foot Webby" - Door een magische waterbron die Lizzy gevonden heeft in de jungle, groeit ze tot een gigantische reus.
92 "The Masked Mallard" - -
93 "A DuckTales Valentine" - -

Seizoen 3 Edit

Orginele titel Nederlandse titel Beschrijving
94 "Ducky Mountain High" - -
95 "Attack of the Metal Mites" - -
96 "The Duck Who Knew Too Much" - -
97 "New Gizmo-Kids on the Block" - -
98 "Scrooge's Last Adventure" - -
99 "The Golden Goose: Part 1" - -
100 "The Golden Goose: Part 2" - -

<tr><th style="width:100%; font-size:87%; padding-bottom:2px; text-align:center; background-color: #ddeef8; color:black;">DuckTales</th></tr>