Wikia

Fort Duckburg, voorheen bekend als Fort Drakeburg of Fort Drakeburgh, stond op de Ossegrafheuvel. Het fort was gebouwd in opdracht van sir Francis Drake, toen 'Fort Drakeburg' geheten, en werd later overgenomen door Cornelis Prul. Prul doopte het fort om tot 'Fort Duckburg'. Het fort werd in 1902 door Dagobert Duck gesloopt, en de restanten opgeslagen in een loods. Later is het fort herbouwd in het Duckburgse bos.

Fort DrakeburgEdit

Op 17 juni 1597 stichtte sir Francis Drake op de westkust van Noord Amerika het Fort Drakeburg, in opdracht van Queen Elizabeth. In een ondergrondse ruimte liet hij een lading waardevolle boeken opbergen. Het fort werd kort daarna door 'inboorlingen' veroverd. In 1818 was het fort weer heroverd te zijn door de Engelsen. Toen kwam Cornelis Prul, een jonge handelaar, aan in Fort Drakeburg. Kort na zijn aankomst werd het fort aangevallen door de Spanjaarden. De Britten krijgen opdracht van koning George om zich over te geven, maar het lukte hen niet de aandacht van de Spanjaarden te krijgen. De Britten besloten het fort maar over te dragen aan Prul en vluchtten via een tunnel. Cornelis Prul wist de Spanjaarden echter af te schrikken door maiskolven te poffen. De Spanjaarden vluchtten van de heuvel zonder het eigendomsbewijs te hebben gekregen.

Fort DuckburgEdit

Cornelis Prul doopte het fort om tot Fort Duckburg. Dit groeide uit tot een nederzetting, wat zich later verplaatste naar onderaan de heuvel. Het fort raakte in verval. Het eigendomsbewijs was inmiddels in bezit van Cornelis' kleinzoon Koenraad Prul. Koenraad moest het eigendomsbewijs verkopen aan Dagobert Duck om zijn reis terug naar huis te betalen. Dagobert Duck was nu de eigenaar van Fort Duckburg en de heuvel er omheen. Dagobert Duck liet het fort ontmantelen. Hij gooide het hout waar het fort van gemaakt was echter niet weg, maar liet het opslaan. Jaren later zouden de Jonge Woudlopers het fort weer herbouwen op een heuvel in het Duckburgse bos.