Wikia

Duckatti is de oude, knallende, maar nog steeds gebruikte auto van Donald Duck in de gelijknamige strips. De auto is bedacht door striptekenaar Al Taliaferro. De auto heeft 313 als kenteken. De auto hangt van ellende aan elkaar, maar brengt Donald, Katrien en de neefjes, niet altijd met succes, overal naartoe.

De auto is geïnspireerd op de American Bantam uit 1938.

De auto Edit

De Duckatti komt voor het eerst voor in 1937 in de film Don Donald. Daar reist hij per ezel door Mexico. Wanneer Donald zijn ezel zat wordt dan ruilt hij zijn ezel om voor de rode Duckatti. Dit doet hij om de blits te maken bij Katrien Duck. Maar al tijdens hun eerste 'rit' blijkt dat de auto niet deugt en begeeft hij het. Anno 2018 heeft de auto deze kuren nog altijd, hoe vaak Donald hem ook laat repareren.

In 1938 komt de auto voor het eerst voor in een van de strips van Al Taliaferro.

Toch heeft Mickey Mouse in 1936 ook al eens in een auto rondgereden die verdacht veel op Donalds Duckatti lijkt.

KentekenEdit

Het kenteken van de auto is 313; dit is te bezien als 3×13. Dit is zo gedaan omdat Donald altijd pech heeft.

<tr><th style="width:100%; font-size:87%; padding-bottom:2px; text-align:center; background-color: #ddeef8; color:black;">De wereld van Donald Duck (Duckstad)</th></tr>