Wikia

De Booswichtenclub is een fictieve club in het weekblad Donald Duck. De club bestaat uit Midas Wolf, Rein Vos, Vittorio Wezel, Barend Buizerd en Bruin Beer. Deze zijn allemaal vrienden van elkaar en hebben de club opgericht om samen het Duckstadse Bos te terroriseren.

De Booswichtenclub is gehuisvest in een hutje in het zelfde bos als waar Wolfje, tot grote ergernis van Midas, met de Drie Biggen speelt. Zij smeden daar snode plannen die altijd in het water vallen. Vooral door de spreekwoordelijke pech van Midas en de "dommigheid" van Meneer Beer. Er wordt vaak "limonadebubbel", of iets dergelijks, gedronken op een goede afloop.

Rol van elk lid in de verhalen Edit

Barend BuizerdEdit

Barend Buizerd steelt vooral en werkt vaak samen met Vittorio Wezel.

Bruin BeerEdit

Bruin Beer, Meneer Beer of de Bolle is de domste van het gezelschap, hij laat zich vaak gebruiken voor domme praktijken ten behoeve van de andere leden. Vaak mislukken de plannen door zijn stommiteiten. Hij verbouwt wortels en houdt kippen. Hij is getrouwd met Mevrouw Beer die graag worteltjestaart bakt die zij vaak in het venster zet om te laten afkoelen. Mevrouw Beer is goedhartig en een goede vriendin van Wolfje en de Biggetjes. Meneer Beer wil graag Broer Konijn grijpen omdat die zijn wortels vaak pikt. Hierin heeft hij een gemeenschappelijk belang met Rein en vergeet daarom voor het gemak dat die ook op zijn kippen aast. Vriend van: Rein Vos, hoewel deze die vriendschap alleen maar onderhoud om er zelf van te profiteren.

Rein VosEdit

Rein Vos doet zich voor als de leider van de club hoewel dit vaak ter discussie staat. Rein Vos bedenkt het merendeel van alle plannen, en zorgt ervoor dat ze uitgevoerd worden. Rein Vos is erg sluw, en meestal mislukken de plannen alleen maar doordat de mede-booswichten het plan niet vatten of verkeerd uitvoeren. Rein Vos opereert ook buiten de booswichtenclub, hij steelt dan meestal kippen van Bruin Beer of probeert samen met Bruin Beer Broer Konijn te vangen. Bevriend met: alle booswichten maar speciaal met Meneer Beer om te profiteren van diens dommigheid.

Midas WolfEdit

Midas Wolf is waarschijnlijk de slechtste van het stel en de grootste loser. Hij deinst er niet voor terug de andere clubleden te benadelen, wat hem meestal op een aframmeling kont te staan. Zijn grootste doel is het vangen van de drie biggetjes. In sommige verhalen van alleen hem en zijn zoontje Wolfje komt de booswichtenclub ook voor, of een lid ervan. Vriend van: ongeveer de hele club

Vittorio WezelEdit

Vittorio Wezel draagt soms ook een plan aan, maar dat is dan meestal iets in zijn eigen voordeel. Hij heeft het stiekem ook voorzien op de kippen van Meneer Beer maar doet voor de vorm mee met de biggenjacht van Midas en doet verder mee met alles wat niet deugt en doet daar schijnheilig over. Hij heeft niet echt vrienden. Zijdelings bevriend met: Rein Vos.

Eigenaardigheden van de Booswichtenclub Edit

  • De leden van de booswichtenclub beheersen de Nederlandse taal erg slecht. Als ze wat schrijven, staan sommige letters in spiegelbeeld, en is er geschreven op uitspraak. De naam van de club schrijven ze zelf als: Booswigtuh Klub.
  • Sommige leden houden elkaar alleen maar te vriend om daar zelf van te profiteren
  • De plannen van de booswichtenclub mislukken over het algemeen altijd. Als het plan soms wel lukt, dan valt het toch nog in het water doordat ze zijn verraden of dergelijke.

Bezigheden van de Booswichtenclub Edit

  • Het smeden van boze plannen
  • Het drinken van 'bosbubbel'
  • Het uitvoeren van boze plannen (banken beroven etc.)
  • Ruzie maken om het leiderschap van de club
  • 'Lummelen' zoals ze dat zelf noemen, dat houdt in; niks doen, rondhangen etc.

Vijanden van de Booswichtenclub Edit

  • Koning Leeuw, de burgemeester van het Bos. Deze zet de club nog wel eens onder druk om voor hem een klusje uit te voeren.
  • De sheriff, deze arresteert de club vaak als een van hun plannen weer eens in het water is gevallen, en sluit hen dan op.

<tr><th style="width:100%; font-size:87%; padding-bottom:2px; text-align:center; background-color: #ddeef8; color:black;">De wereld van Donald Duck (Duckstad)</th></tr>